Kenia, Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Frederika - WaarBenJij.nu Kenia, Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Frederika - WaarBenJij.nu

Kenia, Mombasa

Door: frederikaklatter

Blijf op de hoogte en volg Frederika

05 Augustus 2010 | Kenia, Mombassa

Daar ben ik dan eindelijk.
Inderdaad een heel andere vakantie dan de drie maanden in Zuid Amerika.
Hier geen georganiseerde reis.
En veel, heel veel zon.
Een super hotel met groot zwembad en vele zonnebedden. Bovendien aan het strand. Dus een duik in de zee is zo gemaakt.
Half board, dus ik overleef van ontbijtbuffet naar dinerbuffet.

Door de zon is het hier wel behoorlijk warm. Daardoor is het soms te heet ook maar iets te doen.

Maar luieren staat deze twee weken ook zeker op mijn programma...dus...hakuna matata(no problem).

Ik zit dan ook in de buurt van de evenaar. Eronder, dus het water draait net andersom het putje in van mijn ...ja ja bad!
Voor mij een luxe, heb ik immers thuis niet.

Na een vermoeiende (oh, oh wat heb ik het zwaar als vakantiereiziger) reis met slechts 4 uurtjes slaap kom ik om vijf uur Nederlandse tijd aan op airport Mombasa.

Meteen alle klokken een uur vooruit. Dus om 6 uur plaatselijke tijd zit ik met koffer en al in het transfer busje van OAD.

Heb even lopen zoeken. Verwachtte mijn naam op een bordje, was ik immers gewend in Brasil, maar na een poosje rondkijken zie ik ineens oad en dat is de organisatie waar ik geboekt heb. Als ik me meld hebben ze inderdaad mijn naam op papier.
Een klein uurtje en ik ben in mijn hotel. Krijg een kamer op de begane grond aan het zwembad.

Aangezien ik hier twee weken verblijf en niet of nauwelijks zal gaan trekken, pak ik meteen alles uit en leg/hang het in de kasten.

Dat uitpakken gaat een stuk sneller dan het inpakken van de koffer.

Om 8 uur zit ik op mijn balkon.

Een uur later weet ik dat dit niet fijn is. Iedreeen loopt vlak hier langs. Zit gewoon te koop voor mijn gevoel.

Dus ik naar de receptie. Graag een kamer hoger en met zeezicht.
En ja hoor dat kan.
Ik pak alles weer in de koffer. Ook dat is verbazend snel gedaan.

Nu dus drie hoog(trappen lopen, 40 treden, goed voor de conditie) en ja hoor nu kan ik de zee en het zwembad zien vanuit mijn kamer. En...wil men mij zien, dan moeten ze eerst naar boven kijken.

Stuk beter.

Om 12 uur ga ik de zon in. bedje aan de rand van het zwembad. Kookwekkertje mee, zodat iki steeds op tijd(voor het kookpunt) draai. Nu is het zaak bruin te worden en niet rood. In Zuid Amerika ben ik nauwelijks verkleurd.

Ik heb meteen mazzel, want de zon blijft schijnen tot vijf uur. En dat is niet elke dag het geval hoor.

Ja hoor, gelukt....bikini is reeds goed te zien....

Om 6 uur een bijeenkomst met de travel agent in de receptie.

Nou, die komt dus drie kwartier te laat. Ik krijg info over trips, o.a safari's naar Tsavo...maar erg prijzig.

Het buffet is vervolgens goed. Niet bijzonder.

Door de korte nacht lig ik voor mijn doen al op tijd in bed.(elf uur).


In tussen van alles en nog wat gedaan, maar ook veel gezond.

Heb intussen twee keer gerend/gejogd op het strand. Heerlijk.

Heb Malindi bezocht. Een rit met het openbaar vervoer hier. Eerst met de matatu naar het centrum en van daaruit met de shuttle bus(is rechtstreeks) naar Malindi. Ik zat mooi voorin, zodat ik onderweg foto's kon maken. In Malindi naar het strand en het monument van Vasco da Gama. Gezwommen in zee. Met de tuk tuk rond gereden. Grappig.
De stad zelf is erg druk.

Vandaag naar Mwatapa en Mombasa city. O.a naar de ferry en de boulevard daar. Info verzamelt over safari's bij plaatselijke touroperators. In mwatapa vooral voor de foto's. Met de matatu's(busjes voor 10 personen die overal stoppen). Het was de gehele dag bewolkt en dan is dat best te doen.

Ook ben ik wezen shoppen in de grote supermarkt alhier, de Nakumat. Voor 2000 Kes = 20 euro had ik aardig wat boodschappen, zoals brood, beleg, water, jus, youghurt, crackers etc.
Natuurlijk in het bijbehorende restaurant een cafe latte. Heerlijk is die hier en een groot glas vol bovendien. Dat voor 125 Kes = 1,25 euro.
Daar zit ik nu ook. Er is namelijk een internet cafe boven.

Ik wilde foto's plaatsen, maar het is intussen al te laat.
Half negen.

Moet nog terug met de matatu.
Het dinerbuffet sluit om half tien.


Dus sorry, mayby next time.

Groetjes.

Coby, Hilke en Jan en Jantje een goede vakantie!!!







  • 05 Augustus 2010 - 17:57

    Ienke:

    Jij kan ook niet stilzitten. Ik dacht die geniet nog even van de rust in Nederland, zie ik je op nieuws (Wandelvierdaagse)en hoor ik van Anja dat je in Kenia zit.

    Veel plezier nog en tot de 20e.

  • 05 Augustus 2010 - 19:15

    Truida:

    Ha moi, dat word dus lekker genieten.
    Vanmiddag was rondje Noord in Uithuizen en kwam daar je moeder tegen en even een praatje met haar gemaakt.
    Nog een fijne vakantie en groetjes

  • 05 Augustus 2010 - 21:48

    Lies:

    zo al weer goed geregeld daar met de kamer wissel. hier alles oke woensdag zouden we fietsen in drente maar van wege de buien niet doorgegaan. vandaag beter weer maar niet goed genoeg voor een tuin feestje ter ere van de 21 ste verjaardag van akkelien dus gewoon binnen aan het lage van de weg.nog gepraat met de moeder van frank die ook de vierdaagse liep en de eerste morgen zonder vroeg start bewijs in de rij stond en dus ander half uur moest wachten.oke veel plezier daar.groeten oet oskerd.

  • 06 Augustus 2010 - 08:16

    Jan & Hilke:

    Vanaf de camping in Nijbroek (gemeente Voorst vlakbij Deventer) ook een berichtje van ons. Hier wisselend maar over het algemeen redelijk weer. Gisteravond naar Aldrik en Cobi geweest die in een park in Putten verblijven. Jantje zal vandaag of morgen wellicht nog bij ons langskomen (zij had tot vanochtend 10 uur de stilteweek in de Belgische Ardennen). We zijn benieuwd hoe haar dat bevallen is en hoeveel praatjes ze nu weer heeft. Wij doen het verder rustig aan keutelen wat rond. Jij nog veel plezier!

  • 09 Augustus 2010 - 05:58

    Titia:

    Jeetje, kom ik op kantoor, bericht uit Kenia, niet te geloven!.
    Heerlijk twee weken niets moeten maar mogen. Geniet er maar van gr. vanaf het provinciehuis in Groningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 22 Maart 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 76619

Voorgaande reizen:

13 Maart 2023 - 08 April 2023

Nepal 13 03 tm 8 04 2023

30 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Kenia, Mombasa Noord

11 April 2010 - 14 Juli 2010

Zuid-Amerika(noord)

Landen bezocht: